14.2.2020, 11:42
Mezinárodní dopravce chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality. Pomohou mu k tomu i solární panely na střechách autobusů. Úspora paliva je znát.
Dvoupatrový autobus, který brázdí evropské dálnice na trase z Dortmundu přes Antverpy a Bruggy do Londýna nově vozí na své střeše ultratenké odlehčené tvarovatelné solární panely značky Trailar. Vyprodukovaná elektřina pak proudí do baterie a ulehčí tak alternátoru vozidla, který ji nemusí dobíjet. Tím se sníží i spotřeba paliva v motoru a emise CO2. Panely dokáží napájet klimatizaci, palubní mediální systém nebo USB porty pro cestující.
Už během zimního období dokázaly panely ušetřit průměrně 1,7 litru nafty na 100 km. V letním odbobí se samozřejmě počítá i s vyšší výrobou elektřiny ze slunce. Flixbus plánuje tento pilotní projekt pečlivě monitorovat a při slibných výsledcích technologii masově rozšířit na svou flotilu.
Dopravce, jehož firemní barvou je zelená, to myslí se snižováním uhlíkové stopy vážně. Testuje i dálkové elektrobusy a cestujícím nabízí offset emisí CO2 za jejich cestu. Této možnosti celosvětově využívá 6 % pasažérů, v Nizozemí je to pak 9 %.
Zdroj: FlixMobility GmbH